Heterotopia, Tatsuno vibrations

2022

Dimensions variables
Variable dimensions

Bois, tuyau en acier, verre, poussière, peinture, moquette, plantes, adhésif, bâche
Wood, steel pipe, glass, dust, paint, carpet, plants, tape, tarpaulin

«If there is a god to throw away, there is a god to pick up», Tatsuno, Nagano, Japon, octobre-novembre 2022 october-november 2022

Une grande partie de mon travail à Tatsuno, Nagano a été de concevoir et de réaliser l’installation immersive «Heterotopia, Tatsuno vibrations». Ce moment de recherche m’a permis de concevoir un plan éclaté dans et avec l’espace de l’atelier (à la suite du travail sur les plans de Rome et d’Aix-en-Provence). Ce temps a aussi donné lieu à un nouveau travail sur les couleurs, leur vibration, le mouvement et le vivant.
En m’emparant de matériaux voués à être jetés, j’ai fabriqué par expérimentation et assemblage des lignes qui s’inscrivent dans l’espace. Par assimilation des histoires du lieu, du plan de la ville superposé à la configuration de l’atelier, j’ai recréé un environnement tout à la fois aérien et labyrinthique.

In Tatsuno, Nagano, most of my creation residency time was to realise «Heterotopia, Tatsuno vibrations», an immersive art installation.This moment for research let me conceive a burst plan in and with the studio space, on the floor, on the walls and on the ceiling. I also imagined shape from outside the studio which seems to come in. This work follows previous works on the plan of Roma «Heterotopie», 2019 and Aix-en-Provence plan «A-Signal», 2022. This residency also gave place to researches about colours and their vibrations, about movements and living species. Mixing history of the place, the Tatsuno and the studio plans, I created a new environement between aerial space and labyrinth. «Heterotopia, Tatsuno vibrations» is a spatial plan to lose yourself, to take the time, to see, to discover and feel.